درمانگر و راهنمای خانواده

مشاوره خانواده

درمانگر و راهنمای خانواده

درمانگر و راهنمای خانواده با روش های علوم شناختی و نوروفیدبک و بیوفیدبک

بایگانی
پیوندها

۶۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

به عنوان والدین لازم است که در مورد وضعیت کلی سلامت فرزند خود در هر سنین خاص اطالعات لازم را کسب کنید. به همین دلیل در این مقاله چک لیست لازم برای بررسی این موارد را ذکر کرده ایم.

انتظاراتی که در طول این بررسی باید داشته باشید:
پزشک یا پرستار در طول این بررسی:
1. قد و وزن کودکتان را چک می کند، و شاخص توده ی بدنی (BMI) کودکتان را محاسبه می کند، و طرح اندازه گیری ها را بر روی نمودار ترسیم رشد مشخص می کند.
2. با استفاده از ابزارهای استاندارد و دقیق فشار خون و بینایی کودکتان را چک می کند.
3. سوالاتی می پرسد، موارد نگران کننده را بیان می کند، و پیشنهادات و توصیه هایی در رابطه با کودک تان به شما ارائه می دهد:
تغذیه: در این سن، کودکان باید با سلیقه خودشان غذاهای سالم را انتخاب کرده و تغذیه ی سالمی داشته باشند. رژیم غذایی کودکتان باید شامل پرتئین های بدون چربی، حبوبات، میوه ها و سبزیجات، و لبنیات کم چرب باشد. کودکان در این سن نیاز دارند که روزانه سه لیوان شیر کم چرب یا فاقد چربی مصرف کنند، و باید روزانه پنج وعده شامل میوه ها و سبزیجات داشته باشند و غذاهایی که محتوی چربی و قند فراوان است باید محدود شوند.

مطالب مرتبط با دوازده سالگی:

رشد کودک دوازده ساله

روان شناسی نوجوان دوازده ساله

خواب
کودکان در این سن به طول معمول به 10- 11 ساعت خواب شبانه نیاز دارند. کمبود خواب باعث می شود که میزان توجه و دقت کودک در مدرسه با مشکل مواجه شود. ساعت خواب را به گونه ای مشخص کنید که کودک خواب کافی داشته باشد و کودکتان را تشویق کنید که روال خواب مشخص شده را دنبال کند.
فعالیت های فیزیکی. کودکان در این سن حداقل باید برای 60 دقیقه فعالیت فیزیکی داشته باشند. کارشناسان توصیه می کنند که ساعات تماشای تلویزیون، فیلم، بازی های ویدئویی، گوشی های هوشمند، تبلت، کامپیوتر، را به دو ساعت در روز محدود کنید.

منبع:کودک و نوجوان- چک لیست سلامت کودک 12 ساله

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۹ ، ۱۵:۱۴
Dr Hasani