درمانگر و راهنمای خانواده

مشاوره خانواده

درمانگر و راهنمای خانواده

درمانگر و راهنمای خانواده با روش های علوم شناختی و نوروفیدبک و بیوفیدبک

بایگانی
پیوندها

اگر این 4 علامت را دارید شما هم افسرده اید؟

پنجشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۵۷ ب.ظ

اگر این 4 علامت را دارید شما هم افسرده اید


افسردگی حالتی است که فرد توان و انرژی انجام فعالیت ها و کارهای روزمره را ندارد و گویی یک نیروی منفی از درون او را از انجام کارهای روزانه اش باز می دارد تشخیص و درمان به موقع افسردگی در بهبود کیفیت و عملکرد زندگی افراد بسیار اهمیت دارد.


دکتر مهدی دوایی روانشناس و عضو هئیت علمی دانشکده علوم شناختی گفت : اولین علت بارز شروع افسردگی مختل شدن اشتها است بدین معنی که فرد یا دچار بی اشتهایی شدید است و یا اشتهای زیادی پیدا می کند و پرخوری می کند.


دومین علامت اختلال در خواب است که فرد یا خیلی کم و یا خیلی زیاد می خوابد و یا اینکه خواب از کیفیت خوبی برخوردار نیست و فرد مداوم از خواب می پرد و یا کابوس می بیند.


وی افزود: نکته چهارم روابط اجتماعی فرد است که به حداقل یا صفر می رسد و شخص حوصله و تمایل به ایجاد ارتباط و تعاملات اجتماعی را از دست می دهد.


دکتر دوایی در ادامه گفت: اگر شخص تمام این 4 علامت را با هم داشته باشد و حداقل 25 روز طول بکشد اختلال افسردگی جدی است. و اگر فردی 3 مورد از این موارد را داشته باشد نیاز به بررسی توسط پزشک دارد.


این روانشناس در پایان اظهار داشت: ممکن است فردی در طی سال یا چند ماه دچار این عوارض شود و در کمتر از 15 روز خود به خود خوب شود که در این حالت مسئله خاصی نیست و نباید با افسردگی اشتباه گرفت و تنها یک دوره کوتاه است که برطرف می شود

منبع: فارس پاتوق - اگر این 4 علامت را دارید شما هم افسرده اید؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی