درمانگر و راهنمای خانواده

مشاوره خانواده

درمانگر و راهنمای خانواده

درمانگر و راهنمای خانواده با روش های علوم شناختی و نوروفیدبک و بیوفیدبک

بایگانی
پیوندها

بسته ارزیابی شخصیت و هوش کودک

چهارشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۴۷ ب.ظ

توضیحات

نام بسته: ارزیابی شخصیت و هوش کودک


تعداد جلسات: 3 جلسه


گروه هدف: کوکان 6 تا 12 ساله


اهداف: ارزیابی و سنجش ابعاد مختلف روان شناختی کودک و نوجوان شامل ویژگی های شخصیتی، استرس ها و تنش های پنهان کودک و سنجش همه جانبه هوش یا IQ.


نام تست ها: CAT، نقاشی خانواده، تست هوش وکسلر


 


ارزیابی هوش و شخصیت کودکان همواره یکی از دغدغه های والدین بوده است. از انجا که این امر در پیش بینی موفقیت تحصیلی شغلی و یا حتی اجتماعی کودکان نقش اساسی دارد و به والدین و متخصصین کمک می کند تا برنامه ریزی لازم را در جهت توانمندی های کودک انجام دهند. در بسته ارزیابی شخصیت موسسه مشاوره ستاره ایرانیان به منظور ارزیابی همه جانبه کودکان، سه تست مجزا در نظر گرفته شده اند:


CAT تست فرافکن کودک می باشد. با استفاده از این تست می توان به اضطراب ها و نگرانی های خاص کودک پی برد. از جمله تست های مهم در تاریخ روان کاوی بوده و اجرای آن توسط یک متخصص در شناخت مشکلات کودک بسیار کمک کننده خواهد بود.


نقاشی خانواده تستی که به کمک ان می توان احساس کودک را نسبت به اعضای خانواده، جایگاه خود در خانواده و احساس نسبت به خودش را یافت.


وکسلر کودک بهترین تست ارزیابی هوش یا آی کیو در کودکان است که در دو مقیاس هوش کلامی و غیر کلامی طبقه بندی شده است و یک نمره کلی از تمامی مهارت های همه جانبه کودک را ارائه می دهد.

منبع: روانشناسی کودک و نوجوان - بسته ارزیابی شخصیت و هوش کودک


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی